Klachten- en geschillenregeling

 

Klachten- en geschillenregeling

Vanaf 1 januari 2017 geldt voor alle werkers in de zorg de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg, kortweg Wkkgz. Doel van deze wet is, onder andere, dat het indienen van klachten en geschillen voor cliënten en patiënten laagdrempeliger wordt. Om

 

Procedure bij klachten:

  • Bespreek uw onvrede met de therapeut en geef hierbij aan wat u van de therapeut verwacht
  • Komt u er met de therapeut niet uit of is een gesprek met de therapeut voor u niet mogelijk of wenselijk, dan kunt u vragen om een klachtbehandeling met ondersteuning van de klachtenfunctionaris van Zorg voor Zzp, waarbij Relatiereis is aangesloten.
  • Leidt de inzet van de klachtenfunctionaris niet tot een voor u bevredigende uitkomst, dan kunt u uw klacht als geschil voorleggen aan de geschillencommissie via Zorg voor Zzp, waarbij Relatiereis is aangesloten.
  • Let op: de geschillencommissie neemt uw klacht niet in behandeling, als u niet eerst het klachtentraject bij de klachtenfunctionaris hebt doorlopen.  
  • Het volledige stappenplan en nadere informatie over de klachtenprocedure is te vinden via: ZZP-klachtenregeling-1.pdf
  • Daarnaast kun u hier de brochure vinden waarin ook de klachtenprocedure nogmaals staat uitgelegd.

 

Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

Sinds 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) Dit is de Europese privacywet. Vanzelfsprekend gaan wij zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens en houden wij ons aan de wettelijke verplichtingen.  Zie: Privacyverklaring.

 

 

180653 Klachtenregeling 2025 Pdf
PDF – 6,2 MB 0 downloads